Tot ce trebuie să știi depre PRIMA CASĂ PLUS.

Ce oferă „Prima Casă Plus”?

 

Plafon maxim de creditare: 2,5 milioane de lei (anterior 1 milion de lei) .

Perioada maximă a creditului: 30 de ani (anterior 25 de ani) 

Eligibilitate extinsă: Programul este acum accesibil și persoanelor care nu au statut de angajat, precum liber profesioniști, avocați, executori judecătorești, mediatori, taximetriști, artiști etc., cu condiția să dispună de venituri oficiale obținute în Republica Moldova .

Posibilitatea de aplicare repetată: Persoanele care dețin o locuință de până la 50 de metri pătrați și doresc să achiziționeze una mai mare pot aplica din nou la program.


Statistici recente:

Până în martie 2025, aproximativ 2.000 de familii din Republica Moldova au achiziționat locuințe prin „Prima Casă Plus”. Valoarea totală a creditelor aprobate a fost de 2,5 miliarde de lei, iar statul a garantat împrumuturi în valoare de aproape 1,5 miliarde de lei


Bănci participante:

Programul este implementat în colaborare cu următoarele bănci:

  • Moldindconbank
  • Moldova-Agroindbank
  • Victoriabank
  • Mobiasbanca – OTP Group
  • Eximbank
  • Energbank

 

Pentru a participa la programul „Prima Casă Plus” în Republica Moldova, trebuie să pregătești un set de documente care să ateste eligibilitatea ta și a locuinței dorite. Aceste acte pot varia ușor în funcție de bancă, dar în general includ:

 

Documente generale necesare:

  • Cerere de credit și cerere de acordare a garanției de stat – semnate de solicitant și, după caz, de soț/soție sau codebitori.
  • Buletin de identitate – în original, al solicitantului și al soțului/soției, dacă este cazul.
  • Adeverință de venit – pentru solicitant și, dacă este cazul, pentru soț/soție sau codebitori. Aceasta poate fi înlocuită cu un extras de cont bancar care să reflecte veniturile.
  • Contract de muncă – sau licență pentru activitate profesională, pentru solicitant și, după caz, pentru soț/soție sau codebitori.
  • Certificat eliberat de Agenția Servicii Publice – care confirmă faptul că solicitantul și, dacă este cazul, soțul/soția, nu dețin o locuință în proprietate exclusivă sau comună cu ceilalți membri ai familiei.
  • Raport de evaluare a locuinței – efectuat de o companie de evaluare licențiată.
  • Alte documente – care pot confirma veniturile suplimentare, cum ar fi pensii, dividende, venituri din activități independente sau contracte de arendă.

Documente specifice imobilului:

  • Acte de proprietate ale vânzătorului.
  • Buletin de identitate ale vânzătorului
  • Certificat de căsătorie sau divorț
  • Procura (autentificată) a reprezentatului vânzătorului
  •  Antecontract de vânzare-cumpărare – care să includă valoarea tranzacției și avansul achitat.
  • Dovada achitării avansului – prin extras de cont bancar sau mențiune în antecontract.
  • Extrasul din Registrul bunurilor imobil (Instituția Publică Cadastrul Bunurilor Imobile)
  • Certificatul privind valoarea bunului imobil (Instituția Publică Cadastrul Bunurilor Imobile)

Observații importante

În cazul în care locuința este situată în afacerea municipiului Chișinău, cota de garantare a statului este de 70%.

Pentru locuințele din Chișinău, cotele de garantare variază: 65% pentru cele date în exploatare în ultimii 10 ani și 50% pentru cele mai vechi.

Procedura de aplicare poate include evaluarea imobilului de către o companie agreată de bancă și semnarea unui contract tripartit între beneficiar, bancă și Agenția de Dezvoltare a IMM-urilor (ODA).

Folosim fișiere cookie pentru afișarea corectă a conținutului și pentru a facilita utilizarea site-ului web.
Accept
Nu accept